ReklameOnline markedsføring

CPM - hvad er det? Sådan bruger CPM i reklamer?

Ved at organisere et medie og kontekstuel reklamekampagne på netværket, enhver annoncør beregner dens anslåede budget. Kunden reklamekampagne, er det vigtigt at se, hvordan de tildelte midler til dens gennemførelse, om pengene bliver brugt, og den effektivitet, hvormed de anvendes efter hensigten. Beregningen af effektiviteten af produktet reklamer i medieplanlægning baseret på flere indikatorer, hvoraf den ene er indekset for CPM. Hvad er dette tal, hvordan man bruger det - finde nedenfor.

CPM - hvorfor er det nødvendigt

Hvad er CPM-reklamer, det har været kendt siden det sidste århundrede. Modulet anvendes i alle reklamekampagner, der fandt sted i medierne. Publishing, tv- og radiostationer stadig bruge dette tal til at beregne omkostningerne ved annoncering. CPM bruges i det tilfælde, når det kommer til prisen på displayet reklame er ikke en enkelt destination, og tusindvis af mulige købere. Samtidig, og blev sat i omløb dette udtryk. Ejerne af reklame platforme kunne kun fungere med deres cirkulation og tematiske fokus, så CPM blev bestemt, reklame, under hensyntagen til denne værdi var produktiv.

Definition CPM

En simpel definition af CPM - pris pr tusinde er. Kommer fra navnet på modulet engelske ord cost-per-Thousand, hvor M - romertallet, hvilket betyder 1000. Således er spørgsmålet om, hvad der er den CPM, du kan sige, at dette er prisen per tusind annoncevisninger. Jo mere tid der er reklame på de sider af aviser og blade, jo oftere det spilles i radioen eller læse på TV-kanalen - jo større hastigheden af denne faktor.

Beregning CPM reklame online kampagner

På internettet, rolle i annoncen plejer at spille bannere - de irriterende pop-ups, som er så populær hos brugerne, og som bringer penge til ejeren af reklame platforme. Jo mere populær sitet, jo flere mennesker ser på denne webside, jo dyrere reklamer på denne hjemmeside vil koste kunden.

Annoncører interesseret i det størst mulige antal brugere, der har set banneret. Derfor, hvad er CPM, kan det vises matematisk på følgende måde:

CPM = (den samlede pris for reklame rækkefølge) / (planlagte antal visninger per dag banner) * 1000.

Nu er det klart, CPM - hvad det er. I reklamer er det en af de vigtigste indikatorer. En annoncør kan beregne, hvor mange penge du skal betale ejeren af webstedet for at sikre, at oplysningerne er blevet vist tusind brugere på netværket.

Visuelt kan denne beregning illustreres ved et simpelt eksempel. Omkostningerne ved at placere et banner på sitet af en portal er for eksempel, $ 400 pr uge, statistikkerne for denne hjemmeside viser, at en uge besøge sitet omkring 10 tusind. Brugere. Således er en simpel beregning giver en værdi på:

CPM = $ 400/10 000 * 1000 = $ 4 per tusind indtryk reklame oplysninger.

Annoncører bør forstå, at en simpel demonstration af banneret på den tematiske hjemmeside er for det meste informativ. Der er ingen garanti for, at alle de ti tusinde mennesker, der besøgte siden, skal du klikke på banneret. hvorvidt den besøgende vil ønsker at linke til eller ej - det afhænger af tiltrækningskraft banneret og de oplysninger, der er lagt ud på det. Hvert sted er forpligtet til at give alle dine data til at beregne CPM mulighed. Det er rentabelt at ejeren af webstedet, kan du forstå. Men reklame, dets kvalitet og interessant for slutbrugeren indgår i opgaven med kunden.

Støtte modul CTR, beregningsmetoder

For at reducere omkostningerne til at overveje en anden indikator - CTR indeks. Navnet kommer også fra det engelske sprog og er helt lyde som en klikfrekvens - CTR sats. CTR viser dig, hvor mange mennesker har klikket på banneret og gå til en side reklame kunde. Dette modul afhænger af rigtigheden af den valgte sted, fordi jo mere hensigtsmæssig og nødvendig udseende reklame, jo større er sandsynligheden for, at den besøgende er interesseret i de oplysninger og klik på banneret. Beregningsmetoden denne indikator er som følger:

CTR = (antal brugere, der har klikket på banneret) / (det planlagte antal visninger i Banner dag) * 100%.

For eksempel, hvis de 20 tusinde mennesker, der så de reklamer, har fulgt et link 800 brugere, så CTR 800/20 000 * 100 = 4%, hvilket er over den nedre grænse.

Empirisk bevist, at den minimale CTR på 3-5%. Hvis mindre, så omkostningerne per potentiel kunde vil overstige den forventede fortjeneste, og reklamer vil blive betragtet som ineffektiv.

Brug indekser

CPM kan anvendes ved valg af en smal målgruppe. For eksempel, når du bestiller banneret webstedet platformen giver annoncørerne oplysninger om alder, køn, bopæl, interesser for alle registrerede besøgende. ser således den ønskede banner kun for de brugere, som den salgsfremmende produkt blev beregnet. Budgettet for kampagnen på samme tid forbruger mere økonomisk og mere effektivt.

Du bør også tage hensyn til aktiviteten af de faste medlemmer. Jo oftere den samme besøgende ser den samme annonce produkt, jo flere penge debiteres annoncørerne, men kunden hos kunden fra dette bliver ikke længere. Derfor kultiveret beregningsmetoder indeks CPM og CTR i forbindelse med en dyb analyse af oplysninger fra denne reklame platform til at bringe de ønskede resultater til kunden.

Et andet punkt, der bør tages i betragtning i begyndelsen af kampagnen. Betaling kan blive udsat eller i form af CPM, eller CTR. Med andre ord, skal kunden forstå essensen af reklame modulo CPM banner - det er ikke en betaling for et klik, men kun for annoncering af et produkt demonstration

Opsummering

Adspurgt om, hvad der er den CPM, kan man sige, at denne mulighed er en af de vigtigste i den analyse af effektiviteten af en bestemt reklame, og også skal tage hensyn til ved beregning af reklame budget. Taget i betragtning, og mængden af de påståede kontakter den potentielle kunde med reklame oplysninger, og omkostningerne ved banneret placering på flere sites med lignende tematisk fokus. På baggrund af disse parametre, er det muligt at beregne effektiviteten af en bestemt reklame platform og med held mestrer reklame budget.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 da.unansea.com. Theme powered by WordPress.